یاد یاران خیبری

شهدای بسیج مسجد اعظم امام خمینی ره

یاد یاران خیبری

شهدای بسیج مسجد اعظم امام خمینی ره

یاد یاران خیبری
شهدای بسیج مسجد اعظم امام خمینی (ره)

**********************************
پایــگاه مقاومـــت بـــسیــج شــــهدای خـــیبر
حوزه251علی بن ابیطالب(ع)- منطقه 17 تهران

**********************************
از کلیــه خانــواده معـزز شـــهدا ؛ دوســــتان و هـمرزمان شهــــدای مســجد تقاضا می گـردد هـــرگـونه مـطلب؛ وصـیت نامه ؛ زنــدگی نامه؛ عــکس ؛ خاطره و ... از شهدا را از طریق بخش نظرات در اختیار سایت قرار دهند.

یاد یاران خیبری

خاکریز فرهنگی خیبری ها

خادم الشهدای سایت
گلزار لاله ها
آخرین نظرات


1- در برابر پیشروی تانکهای T 72 سلاحهای ضد زره مثل RPG 7 کار آیی نداشت و این تانکها در حال نفوذ بودند . حاج ابراهیم دستور داد صحنه نبرد تعدادی لاستیک فرسوده را آتش زدند ، دشمن به خیال اینکه تانکهای T 72 زده شده اند به زرهی دستور عقب نشینی داد . (شهید همت)

2 - پشت پد با ارتفاع 5/1 متری حاشیه جاده خط پدافندی تشکیل شده بود . دشمن با یگان زرهی حمله کرده بود . فرمانده در خط با بلند گو سوار بر موتور سیکلت به نیروها دستور توقف کامل آتش داد . همه خط ساکت شد . وقتی تانکها و نفربرهای دشمن به فاصله 100 الی 150 متری رسید ، دستور حمله به تانکها صادر شد . صحنه عجیبی بود ، تعقیب تانک توسط نفر ! و در نتیجه همه تانکها و نفربرها سالم به غنیمت گرفته شد . (شهید کاظمی و شهید خرازی) 

3 - در مرحله پایانی عملیات بیت المقدس از همان مسیر ورود ارتش عراق یعنی پلیس راه به یگانهای مستقر دشمن در خرمشهر حمله شد و چند روز قبل از حمله برای گمراه کردن دشمن متقابل دژ خرمشهر در شرق تمرین چتر بازی و پیاده کردن چتر باز اجرا شد . 

4 - در حالیکه درگیری خطی و جبهه ای به شدت ادامه داشت به یگان دیگری دستور داده شد که همزمان ، دشمن را دور بزند و از پشت به او حمله کند .

5 - کوه جودی مقر کردها در عمق 150 کیلومتری خاک عراق توسط حاج احمد محاصره شد ولی به جای حمله و انهدام آنها ، پیک فرستاد و گفت یا از حالا به بعد اسلحه را زمین بگذارید و فقط کار سیاسی کنید یا همین حالا تا آخرین نفر بجنگید که مثمر ثمر واقع شد و با گرفتن تعد و توافقنامه و بدون جنگ و خونریزی پیروزی یزرگی بدست آمد و امنیت شمال غرب کشور تغییر مثبت کرد .

6 - حمله به پایگاه هوایی H 3 در عمق خاک عراق توسط تیز پروازان نیروی هوایی ارتش دو فروند F 4 فانتوم در عملیاتی فریبنده وارد خاک عراق شده ذهن دشمن را مشغول کردند و از طرف دیگر جنگنده ها از مرز ترکیه با عراق به پایگاه H 3 حمله کردند و 80 درصد پایگاه با هواپیماهای روی زمین را نابود کردند . این عملیات غافلگیرانه در تاریخ کم نظیر است .

7 - برای اینکه محور اصلی عملیات برای دشمن مشخص نشود ، از چند محور دیگر تک فریبنده یا ایذایی اجرا می گردید تا ضمن اینکه ذهن فرماندهی دشمن نسبت به محور اصلی پیشروی گمراه شود ، نتواند بموقع در زمان و مکان مناسب عکس العمل نشان داده و نیرو و تجهیزات را وارد عمل کند .

 ٨ - دستور دادند شبانه ماشینها ی مهندسی لودر و بولدوزر با چراغ روشن به سمت دشمن حمله کنند . نیروهای بی روحیه دشمن بادیدن صحنه از ترس پا به فرار گذاشتند . (عملیات بیت المقدس)

9 - قرار شد در حمله به تپه هایی که در دست دشمن بود ، تا نزدیکی خطوط استقرار دشمن شبانه لوله کشی آب صورت گیرد . (شهید برنسی)

10 - به فاصله زمانی بسیار کوتاه دو هفته ای از عملیات کربلای 4 در حالی که دشمن خود را برگزاری جشن پیروزی مهیا می کرد ، عملیات بزرگ و پیروز مندانه کربلای 5 در غافلگیری کامل دشمن اجرا شد و در نتیجه منجر به فتح زمین شلمچه گردید . (یا زهرا)

11 - حفر تونل تا پشت خطوط پدافند ی دشمن . 

١٢ - در شرایطی که دشمن در حال پیشروی بود ، نیروی کمکی نرسیده بود ، مهمات کم شده بود و اکثر نیروهای در خط شهید و مجروح شده بودند ، بیسیم چی در توصیف وضعیت خودی و در جواب رده بالا گفت وضعیت ما عالی است همه نیروها آماده اند و فعلا ساکت نشسته اند تا دشمن به منطقه دلخواه برسد و یکباره حمله کنیم . نتیجه این شد که چون دشمن شنود می کرد به یگانها ی خودش دستور عقب نشینی داد . (جزایر مجنون)

١٣ - عکس قضیه فوق در کردستان اتفاق افتاد و در یکی از مقرهای خودی بالای تپه ، پس از چند ساعت در گیری به دستور فرمانده همه آماده و ساکت منتظر نشستند . بیسیم چی به رده بالا گفت وضع خراب است ، همه نیروها شهید و مجروح شده اند و مهماتمان تمام شده ، لذا ضد انقلاب خیلی آرام در تاریکی شب به سمت بالای تپه پیشروی کرد . وقتی به فاصله 20 الی 30 متری رسیدند فرمانده دستور آتش داد که تلفات سنگینی به ضد انقلاب وارد شد .

١٤ - در عملیات ثامن الائمه ، وقتی سپاه دشمن رو به هضمیت گذاشت نیروهایش قصد فرار از طریق رودخانه کارون را داشتند . با باز کردن شیر نفت بر رودخانه و آتش کشیدن آن سطح رودخانه را آتش فرا گرفت و در نتیجه از فرار نیروهای دشمن جلو گیری شد و همه آنها به اسارت رزمندگان اسلام در آمدند .

١٥ - میدان تیری تشکیل داد و اجازه داد هر کس عشق تیر اندازی دارد هر چقدر دوست دارد تیر اندازی کند همه روزه . بعد گذشت چند ماه ، ماهیانه بیش از چند نفر مراجعه نمی کردند و حتی ماهی یک جعبه مهمات هم مصرف نمی شد . (شهید همت)

١٦ - با استفاده از اسرای جنگی نادم و مجاهد تیپی تشکیل داد که همراه با رزمندگان علیه دشمن می جنگیدند (سپاه بدر) . در عملیاتها و در مناطق مسکونی عراق از همان یگان استفاده می شد تا مردم عراق احساس دشمنی نکنند . (شهید دقایقی)

17 - در ناامنی کردستان برای اینکه به مردم کردستان جرات دهد که از خانه ها بیرون بیایند و وضعیت زندگی در شهر عادی گردد ، از پایگاه و سنگر خود تا مقر سپاه پیاده در خیابانهای شهر را رفت . وقتی مردم از پنجره خانه های خود این صحنه را دیدند ، آرام آرام بیرون آمدند .

18 - خیلی از بسیجیانی که بخاطر بعضی مسائل مثل بیدار نشدن برای نماز صبح و بعضی شیتنطها از سایر یگانها اخراج شده بودند را به تیپ امام جواد (علیه السلام) جذب کرد و در مسئو لیتهای مختلف مثل تک تیر انداز و . . . بکار گرفتند که بعضا هم شهید شدند .

19 - به بازداشتگاهی که ضد انقلابهای دستگیر شده در کردستان نگهداری می شوند ، وارد شد و با آنها درباره مسائل اعتقادی و جبهه حق و باطلل ، مفصل صحبت کرد . حتی وقت خواب ، اسلحه کمری خود را زیر سرش گذاشت وشب پیش آنها خوابید . نتیجه اینکه خیلی از آنها که بخاطر بی اطلاعی فریب خورده بودند ، نادم وپشیمان پیشش آمدند و با گریه و زاری توبه نمودند . (شهید بروجردی)

20 - در عملیات فتح المبین تنگه رقابیه را دور زدند و از پشت دشمن سر در آوردند . (شهید باکری و شهید کاظمی)

٢١ - در طی عملیات فتح المبین یگانی را مامور نمودند ، مخفیانه 30 کیلومتر در عمق مواضع دشمن به سمت توپخانه راهپیمایی کند و قبل از شروع عملیات یگان توپخانه دشمن را نابود کند . یعد از شروع عملیات آتش سنگین دشمن بر روی نیروهای خودی وجود نداشت .

22 - انداختن آب زیر تانکهای دشمن توسط شهید عباس کریمی در عملیات بدر و استفاده از آب کارون جلوی شهر اهواز در مقابل تانکها دشمن شهید چمران صورت گرفت .

23 - همزمان با صدای شلیک خمپاره دشمن در نقطه ای دور از مواضع ، لاستیکهای فرسوده را با بنزین آتش می زدند . دشمن با دیدن دود لاستیکها به خیال اینکه نقطه مهمی مثل زاغه مهمات را هدف قرار داده آتش خود را بر روی آن نقطه متمرکز می کرد .

24 - قرار بود خط را برای اجرای عملیات ، 100 متر جلوتر ببرند . نیروهای اطلاعات عملیات سیم کشی کردن و چند شب پشت سر هم صدای لودر و بولدوزر را از بلند گو برای دشمن پخش می کرد و دشمن هم منطقه را به منور می بست ولی چیزی مشاهده نمی کری تا اینکه از حساسیتش کاسته شد و دیگر اهمیت نمی داد . شب بعد ماشینهای مهندسی وارد منطقه شدند و کار را تمام کردند . صبح که شد دشمن با خاکریز مستحکمی روبرو شد و از فرط تعجب و عصبانیت منطقه را به آتش بست ولی دیگر کار از کار گذشته بو د .

25 - حفر کانل تا نزدیک مواضع دشمن در جبهه دارخوین جهت پیشروی به سمت پل مارد صورت گرفت . شب حمله نیروهای خودی به راحتی و به دور از دید دشمن تا 200 الی 250 متری دشمن پیش رفتند و به طور ناگهانی و غافلگیرانه بر سر آنها ریختند .

٢٦ - دشمن در حال پیشروی بود . 10 حلقه لاستیک فرسوده موجود بود ، درون آنها را با T N T و دینامیت جاسازی کردند ، فیتیله ای برای آن قرار دادند و به سمت دشمن رهایشان کردند . با انفجار آنها بین صفوف دشمن تلفات وضایعات بی سابقه ای بر دشمن وارد شد .

27 - آتش توپخانه دشمن شدید بود . یک اسیر عراقی را درصحنه نبرد پای بیسیم آوردند و او را وادار کردند با فرماندهی خود در عقبه دشمن تماس گرفته و وانمود کردند که هنوز در مواضع خود مستقر هستند و ایرانی ها هنوز آنجا را تصرف نکرده اند و آتش توپخانه بر سر آنها میریزد لذا آتش توپخانه را قطع کردند و در نتیجه رفت و آمد در منطقه راحتر شد و خط استحکام یافت .

28 - دو شب قبل از عملیات خاکریزی فریبنده به طول یک کیلومتر عمود بر خط زده شد . فردا صبح دشمن با مشاهده خاکریز جدید همان نقطه را زیر آتش گرفت . همان شب یعنی یک شب قبل از عملیات ماشینهای مهندسی شروع به زدن خاکریز و اقدامات مهندسی در نقطه ای دیگر در منطقه کردند از روستای دقاقله تا دهلاویه . دشمن با شنیدن صدای ماشین های مهندسی ، خیال کرد ادامه خاکریز قبلی است و چون گرای همان نقطه خاکریز عمودی را داشت همان خاکریز فریبنده را زیر آتش گرفت غافل از اینکه در جای دیگری اقدامات اصلی در حال انجام است . (عملیات طریق القدس)

29 - برای فریب دشمن ، ماکتی شبیه سایتهای موشکی ساخته و در منطقه نصب کرده بودند . ظاهر فریبنده سایت به گونه ای بود که مدتی بعد هواپیماهای دشمن به آن حمله کردند .

30 - در نزدیکی نقاط به خط مقدم حمام صحرایی ایجاد می کرد تا نیروها تمیز و با روحیه باشند . (شهید حاج احمد کاظمی)

نظرات  (۱)

۱۲ مهر ۹۲ ، ۱۳:۴۱ مخلص بچه بسیجی ها
زنده و جاوید باد یاد شهیدان ما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی